úterý 2. února 2016

Jak na váš blog dostat facebookové tlačítko „To se mi líbí.“ ?

Nad tímto problémem jsem strávil docela dlouhou dobu, protože jsem nenašel návod, ve kterém by se to „funkčně“ vyskytovalo. Pokaždé, když jsem něco našel, to nefungovalo z nějakého prapodivného důvodu. A pak jsem zjistil, že si na to stejně musí každý přijít sám. Každý máme úplně jinou šablonu, a tak je třeba trochu číst, co se nám v HTML kódu píše. Přesto se tu ale pokusím malý návod napsat s nadějí, že Vám to snad pomůže.

Nemyslím si, že je úplně zapotřebí přidávat obrázkový návod. Přece jenom jsme pisálkové, a tak bychom měli umět dané postupy popsat dokonale. Pokusím se o to. POKUSÍM! Upozorňuji, že tento postup mám ozkoušený jen co se týče serveru Blogger.com, takže Vám nezaručuji, že to bude také fungovat na Wordpressu a jiných. Myslím si ale, že je to všechno na jedno brdo. Zkrátka se stačí jen dostat do HTML kódu úprav a najít pasáž, ve které budeme měnit.

Začněme tedy prvním krokem.

1. krok

Ze všeho nejdřív si najedeme na facebookové stránky podpory. Přesněji to bude přímo tato adresa: https://developers.facebook.com/docs/plugins/like-button

Na této adrese, jak můžete zjistit, jsme přímo v sekci tlačítka „To se mi líbí.“, kde máme jakýsi formulář k doplnění. Je tam šest kolonek, z toho dvě jsou zaškrtávací.

První kolonka nese název URL to Like, do které, jak asi tušíte, byste měli vložit adresu svého blogu s tím, že nesmíte zapomenout, aby vypadala přesně takto: http://WWW.vašestránky.blogspot.cz. Nesmíte zapomenout na to „WWW, aby to byla platná adresa. Možná si ťukáte na čelo, že je to samozřejmé, ale divili byste se, kolikrát jsem svou adresu jen bezhlavě zkopíroval (což Vám zajistí, aby adresa nebyla celá), a pak jsem mlátil hlavou o stůl, proč mi to pořád nefunguje. Takže bacha!

Druhá kolonka nese název Width, která slouží jen pro grafické úpravy tlačítka týkající se rozměrů a písma. Není to nijak potřebná kolonka, pokud nejste hračičky. Pokud to chcete jiným písmem, stačí do té kolonky napsat jen např. „Ariel“ a písmo se změní.

Třetí kolonka Layout je pro zadání typu tlačítka. Nicméně to už uvidíte na obrázku pod sebou, na kterém se po každém kliknutí bude měnit vzhled. Nejvíce ale doporučuji, protože to vypadá nejlépe, zadat „box_count“.

Čtvrtá kolonka slouží pro to, abyste si vybrali, jestli chcete mít na tlačítku napsáno „To se mi líbí.“ nebo „Doporučit.“. Je to jen další nepotřebná akcička pro hračičky.

Pátou kolonku Show friends face zaškrtněte, pokud máte potřebu vidět i obličeje lidí, kteří Vám to označili jako „To se mi líbí.“. Je to jednoduché.

V Šesté kolonce Include share button jde jen o to, jestli chcete mít u tlačítka „To se mi líbí.“ i tlačítko „Sdílet.“.

Až vyplníte formulář, klikněte na tlačítko Get Code, které Vám za chvíli vygeneruje tabulku se dvěma kódy. Nejdříve si zkopírujeme tabulku s kódem číslo 1.

Najedeme si do správy našeho blogu na Blogger.com. Tam klikneme na kolonku "rozvržení", poté na "přidat gadget" a přidáme si "HTML/Java script". Až na něj klikneme, zobrazí se nám tabulka, ve které bude název a obsah. No a jediné co uděláme je to, že vložíme kód z tabulky číslo 1 do obsahu a potvrdíme kliknutím na tlačítko "uložit".

Teď si zkopírujeme tabulku s druhým kódem na stránkách podpory facebooku a přejdeme k druhému kroku.

2. krok

Nastává druhá fáze našeho příběhu, ve kterém se přihlásíme k našemu účtu ve službě Blogger.com a klikneme na blog, který chceme spravovat.

Poté najedeme na  kolonku Šablona, ve které nebudeme klikat na „Personalizovat“ , ale na „Upravit HTML“. Po stisknutí nám vyjede hrozně děsivá tabulka, ve které je plno kódů a příkazů. A to je právě naše klíčová a náročnější část.

Klikneme do té tabulky a na klávesnici stiskneme Ctrl-F, díky čemuž nám vyjede vyhledávací okénko, do kterého zadáme následující příkaz: <data:post.body/>

Po stisknutí klávesy Enter nám to příkaz najde a označí žlutou barvou.  Klikneme vedle něj a stiskneme Enter, abychom se dostali na další řádek. A právě do tohohle řádku bychom měli vložit kód, který jsme si zkopírovali ze stránek facebookové podpory, označený číslem 2.

Až kód vložíme, klikneme v horním rohu na „Uložit šablonu“. Až se nám to uloží, klikneme ještě jednou a počkáme, až se to uloží po druhé. Pak si už najedeme na naše stránky a na příspěvek, který chceme. Měli bychom dole vidět tlačítko „To se mi líbí.“ Pokud tomu tak není, vložený kód z úpravy HTML odstraníme a přesuneme se do třetí fáze.

3. krok

Sem jste se dostali, pokud se něco pokazilo a tlačítko „To se mi líbí.“ u příspěvku nenalezneme.

Ještě v minulém kroku jste měli kód z úpravy HTML vymazat. Teď ho zkrátka jenom vložíme jinam. Když pojedeme trochu níž pod žlutě označeným vyhledaným příkazem „<data:post.body/>“ všimneme si, že jsou zde příkazy pro tlačítka, která se nacházejí pod naším článkem. Většinou jsou to tlačítka pro sdílení jako: <div class='post-share-buttons'>. Pokud takovéto příkazy najdeme, máme vyhráno, protože nám stačí, abychom náš kód vložily někam nad ně nebo pod ně.

Pokud se podaří, opět klikneme na „Uložit šablonu“ dvakrát.

Budu moc rád, když se mi svěříte, jak se Vám to povedlo. Vím, že je to poněkud složitější postup, ale rozhodně se to hodí, protože si tím získáte mnohem víc sledovatelů. Pokud Vám to stále nefunguje, zkuste mě kontaktovat emailem nebo na facebookových stránkách.

S pozdravem,


Samuel Tongel


6 komentářů:

  1. Mně to nejde, podle druhého kroku mi to tam nenaskočí a ze třetího tam nikde nemám to div class='post-share-buttons' :/

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj. Záleží na tom, jakou tam máš šablonu. Koukni se nakonec tvého článku, co tam máš za tlačítka (G+, sdílet přes facebook, okomentovat) a zkus je najít v tom kódu dole. Vždycky jsou tam napsané. Například (class= facebook button, ...facebook share button, atak. Musíš si v tom kódu zkrátka najít to, co máš na konci článku, jestli mi rozumíš :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kamkoli ten odkaz dám, tak to tam nemám (a přitom by to bylo táák super :D), ale jinak super článek, věřím, že se to ostatním povedlo :))

      Vymazat
    2. Napiš mi na email, pomůžu Ti :-)

      Vymazat
  3. Ja mam problem ze sa mi tlacitkom lajkule cely muj blog a ne pouze dany prispevek, pod kterym se tlacitko nachazi. Lze to nejak prenastavit?
    Dekuji

    OdpovědětVymazat
  4. Vážně strašně moc děkuju za návod! Pokoušela jsem se to zjistit už dlouho, ale na angličtinu jsem úplně levá a tohle mi vážně velmi pomohlo :)

    OdpovědětVymazat