neděle 29. listopadu 2015

Začátky blogování


Když už mi nestačilo pouhé čtení, dostal jsem se k psaní. Ale kdepak, nebylo to hned psaní knihy, či nějakých příběhů. Nejdříve jsem si chtěl zkusit, jaké to vlastně je, být někým, kdo píše, protože chce, nebo proto, že musí, vzhledem k nějaké komunitě lidí, co čeká na jeho články. Vždy mi to přišlo tak k ničemu, mít nějaký blog. Za prvé to na mě působilo poněkud zženštile, za druhé jsem vůbec netušil, že existuje někdo, koho baví číst výtvory cizích, neznámých lidí. Byl jsem ale hodně malý a teď vím, že je tomu úplně jinak. Blogování bylo to první, co ukojilo moji touhu po tvoření a po psaní.

Než jsem ale začal, potkalo mě očekávané rozhodování, jak vlastně začít, nebo spíš přes co. Je hromada serverů, co poskytují založení blogu. Napadal mě Webnode, E-stranky, Blog.cz, ale věděl jsem, že existuje i služba od mého milovaného Googlu. Je samozřejmé, že jsem sáhl po ní, protože poskytuje stejné možnosti, jako Youtube. Funguje to skoro na stejném principu, jen s tím rozdílem, že blogujete na vlastní stránky, místo natáčení videí na kanál. Google na mě vždy působil profesionálně a dával mi nějakou naději na prosazení se. Je spousta případů, kdy se nějací blogeři či youtubeři proslavili a začali vydělávat kouzelné peníze (o které mi ale, kupodivu, vůbec nejde).

Tak tedy mé rozhodování bylo u konce a já si najel na stránky Google. Účet už jsem dávno měl, tak jsem se nemusel nikam registrovat. Rozbalil jsem si nabídku služeb a byl jsem překvapený, kolik jich nabízí. Byly tam i opravdové, s prominutím, hlouposti, u kterých si nedovedu představit praktické využití. Zaujala mě, a znejistila, služba, díky které jste si mohli založit vlastní stránky. Trochu jsem si říkal, jestli to už náhodou není ono, ale pak jsem z paměti vyštrachal myšlenku, že tomu tak není a že jejich služba má v názvu přímo něco s blogem. Nemýlil jsem se, bylo tomu opravdu tak. Jejich „Blogger“ bylo to, čím měla začít má kariéra spisovatele.

Nepotřeboval jsem se koukat na žádná videa, na žádné tutoriály. Potřeboval jsem jen zesílit mou motivaci něčím motivačním. Byli to právě články a také filmy. Četl jsem si cizí blogy a fascinovaly mě. Představoval jsem si, jak jednou budu takto psát já, a bylo to nádherné. Ale mnohé z nich, spíše většina, se mi nelíbili vzhledově. Byli tak neuspořádané a tak...levné. To, v čem jsem chtěl já vynikat, byl právě vzhled, říkal jsem si. Nechtěl jsem žádné otravné reklamy na krajích a žádné obyčejné odkazovky. To, co mi vyhovovalo, mi nabízel právě Blogger. Ten byl, a je, perfektní.

Zpočátku jsem byl takový zmatený, co se toho týče. Nevěděl jsem ještě, co a jak. A když jsem napsal svůj první článek, který jsem ihned zveřejnil, připadal mi perfektní, ale teď, když se na něj podívám znovu, mi přijde naprosto příšerný, zamotaný a celý s chybami. Neříkám, že teď píšu bez chyb, protože bych lhal – já nikdy neměl dobrý prospěch z češtiny -, ale je to mnohem lepší, než předtím. Také jsem si už ucelil téma, na které budu psát. Věděl jsem, že můj blog bude čistě o umění a spisovatelství.

A chtěl bych rozhodně Blogger doporučit. Většina lidí říká, že je složitější, na rozdíl od ostatních. Ale není tomu pravda, protože je to otázka maximálně tří dní, abyste se v něm zorientovali. K tomu všemu, když se vám bude dařit, vám Google povolí Adsense (vydělávání si reklamou) a hlavně vás bude od samého začátku upřednostňovat před stránkami, které jsou založené například přes Blog.cz. Což si myslím, je naprosto výhodné. Do Bloggeru jsem ještě nevložil ani korunu a musím říct, že za ty dva měsíce, co si svůj blog vedu, se mi nadpřirozeně daří. Samozřejmě, že ti, co chtějí, mohou investovat peníze, aby například ve vyhledávání byli jako první, nebo se mohou naučit HTML jazykem, aby si vzhled přizpůsobily naprosto svému.


Mně tato služba rozhodně pomohla. Za dva měsíce se mi už ozvalo pár společností, a teď dokonce píšu pro časopis. To není sci-fi, ani fantasy, je to Blogger. Takže vy, co chcete s blogováním začít, začněte takto.

3 komentáře:

  1. Já nevím, stále si říkám, že blog.cz je pro mě ten pravý. :D

    Teda, je fakt, že jsem si několikrát říkala, že přejdu na google, ale bohužel nemám nervy na to se s tím naučit pracovat. :D (Párkrát jsem to zkoušela) A taky by mi asi chyběla ta komunita.

    Hmm, teď nad tím budu opět přemýšlet. Paráda.

    www.jennifermoonenc.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je v pohodě, nějak to zvládneš. Ale jak říkám, doporučuji Blogger :D

      Vymazat
  2. To je super :). Já bloguju od roku 2008 a teprve rok přes Blogger a aktivně. Tak mě to k tomu samo dokopalo, že když mám konečně POŘÁDNÝ blog (na pořádné platform), měl by mít I pořádný články.
    Držim ti palce, drž se toho psaní!

    OdpovědětVymazat