středa 17. února 2016

PLAGIÁTORSKÉ RÁNO

Mé dnešní ráno proběhl podobně jako jiná rána kdykoli předtím. Nyní bychom v něm však mohli zaznamenat nepatrný rozdíl, týkající se mé vydatné snídaně, kterou tvořil výborný čokoládový moučník a zázvorový čaj.

Ten rozdíl spočívá v tom, že dnes jsem mou snídani neudržel v ústech příliš dlouho. Nebylo to kvůli tomu, že by mi snad ten moučník nechutnal – zmínil jsem, že byl výborný - , ale v tom, že jsem při pročítání příspěvků nejmenované blogerské komunity na facebooku spatřil nehezkou stížnost týkající se plagiátorství. Konkrétně se to týkalo toho, že majitelka blogu http://mybrunettehead.blogspot.cz/ zkopírovala článek z blogu http://denyii.blogspot.cz/ a snažila se ho vydávat za svůj. Alespoň, že si pachatelka dala tu práci s tím, aby článek přeložila do svého jazyka. Aby si ale mohla říkat překladatelka, musel by to být doopravdy cizí jazyk. To, že přeloží článek z češtiny do slovenštiny a nezmění na něm ani čárku, neznamená, že na něm odvedla tolik práce, aby jej mohla prezentovat částečně za svůj.

Takže toto byl důvod nad mou zkaženou chutí. Stále nechápu, jak někdo může mít žaludek na to udělat něco takového. Možná mi někteří z Vás řeknou, že jsem až moc krutý, abych jí dělal takovou zlou reklamu na její stránky, ale my bohužel nevíme, co všechno je a není její. Navíc se v komentářích příspěvku přihlásili i ostatní poškození, takže to zřejmě není první ani poslední krádež naší paní spisovatelky. Toto je varování, aby se to nestalo i Vám.

Teď bych už odešel od konkrétního případu a přešel k obecnému plagiátorství. Všichni jistě víme, že cokoli dáme na internet, je veřejné. Také všichni víme, že ve většině případů s takovou krádeží nic nenaděláme. Je totiž úplně něco jiného, když zkopírujeme fotografie a grafická díla, protože pak se jedná o zásah do duševní tvorby autora. Když zkopírujete text, tak už záleží na jeho obsahu, což je ještě složitější, než se zdá. Chci tím říct jenom to, že pokud zjistíme, že nám takto někdo uškodil, tak s tím bohužel nic tak úplně nenaděláme. Maximálně se můžeme pomstít tím, že sepíšeme článek obsahující kritiku chování pachatelky a jejího blogu, nebo můžeme napsat zprávu a domluvit se.

Prosím, pokud chcete doopravdy blogovat a psát, pište ze svojí hlavy. A pokud nemáte dostatek fantazie a kopírování článků cizích autorů Vás netrápí, pak se o to, stát se spisovatelem či blogerem, ani nepokoušejte. Zkrátka pokud Vás po takovém činu netrápí svědomí, tak nemáte city. A spisovatel bez citu nikdy nebude dobrý spisovatel.

Je mi líto, že jsem musel napsat tento ostrý článek, ale fakt, že to ta osoba udělala, jde zkrátka proti proudu spisovatelství. Snad to může zkusit později na jiném blogu, ale teď se jí to nepovedlo a my bychom si všichni měli dát vědět o osobách, které toto dělají. PLAGIÁTORSTVÍ je hnus.

Já osobně bych se při zkopírování cizího článku cítil velice provinile a neměl bych žádnou radost z jeho návštěvnosti, komentářů a sdílení. Každý pohled na něj by bylo pokárání pro mou duši. Psát z vlastní hlavy příběhy a myšlenky, které nás přes den napadají, je přece ten pravý důvod, proč začít psát. Fantazie a tvořivost, kterou jsme byli obdarováni, je přece něco, čeho bychom měli využívat. Každý člověk má svou představivost, a pokud chce psát, může ji vepsat na papír za pomocí tužky. Když jsou myšlenky dobré, lidé je chválí, a to je pak ten nejlepší pocit. Není přece mnohem krásnější, když Vás někdo chválí za výtvor, který je a vždycky byl součástí Vaší duše?


Mějte se pěkně.

4 komentáře:

  1. Tak tenhle článek jsem úplně zhltla. Blog obou slečen znám, Denyii mám hrozně ráda, druhá mi kdysi něco komentovala, ale máš pravdu, je to nechutný. Já jsem se setkala zatím s tím, že mi jedna slečna ¨zkopírovala ikonky na sociální site, které jsem dělala já a důrazně prosila, aby je nikdo nekopíroval. Slečna mi komentář akorát smazala a dál je tam nechala, čímž jen potvrdila to, že mám pravdu. Potom jí asi dohnalo svědomí a ikonky vyměnila :). Jde o blbé ikonky, ale jde mi spíš o princip.
    Díky za ten článek, díky za tvůj blog!
    Dede z www.jezkovy-voci.com.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za milý komentář. To, že jsou to jen ikonky, nemění nic na tom, že je to tvá práce. Naprosto chápu tvé pocity. Mimochodem počítej s tím, že se na tvůj blog brzy podívám a také tam nechám nějaký komentář. :)

      Vymazat
  2. Teď jsem si vzpomněla, že jsem to samé dělala jako malá. Bylo mi asi 11 a měla jsem první blog. Samozřejmě jsem chtěla být za každou cenu úspěšná a vlastně jsem ani pořádně nevěděla, že to co dělám není správné.
    Teď už to vím a tohle chování se mi velmi hnusí. Nelíbí se mi, že se někdo snaží napsat něco ze své hlavy, věnuje tomu svůj čas a energii a pak přijde nějaké hovádko, které nemá žádné svědomí a dá ctrl+c a ctrl+v a je spokojeno. Tyhle lidi bych nejraději něčím švihla po hlavě.
    Tvůj článek mě zvedl krapet ze židle a probudil ve mě vzpomínku a hlavně spoustu negativních emocí k chování slečny.

    http://gabux-creativity.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Tak děkuji za pěkný komentář. Bere se v potaz, že jsi byla ještě malá. A i kdyby ne, tak je důležité, že už to neděláš. Nejdůležitější je změna k lepšímu.

    OdpovědětVymazat