čtvrtek 31. prosince 2015

Nový rok, Nový život

Já silvestr neslavím tak okatě a příliš, jako to jiní dokážou, aby snad uspokojili své touhy po skoro legálním ničení majetku ostatních lidí naprosto nesmyslnými vietnamskými a nehezkými „petardami“. Když jsem byl mladší, petardy tak oblíbené nebyly. Myslím si, že snad i lidé byli mnohem rozumnější a ohleduplnější. Dnešní primitivové však vyhledávají dělbuchy, které už svým hlukem a sílou připomínají spíš granát nebo dynamit. Mám pocit, že je ty po penězích lačnící asijské továrny plní trinitrotoluenem.

Vím, že málokdo (především v České republice) čte nějaké knihy a snaží se soustředit na obtížnou, vyčerpávající a mozek přetěžující práci spisovatele, ale snad i normálnímu člověku by mělo dojít, že ne všichni jsou nadržení po házení těch trhavin pod okna nebo do popelnic. Kdyby bylo na mně, nechal bych to zakázat a za prodej těchto předmětů bych trestal pokutou ve výši peněz za ublížení na zdraví.

Nemám naprosto nic proti NOVOROČNÍMU slavení barevnými a pohledu příjemnými rachejtlemi, které ani zdaleka nedělají takový rámus. Myslím si, že to k silvestru neodmyslitelně patří, ale proboha k čemu jsou tedy trhaviny, které udělají jen setinový záblesk a ránu jako z kanónu? Je to na pohled příjemné? Je to uším příjemné? Není to ničemu prospěšné, než jen k tomu, že hloupí obyvatelé České republiky chtějí vybít svou potřebu ničit, jako nějací neandrtálci. Nechci se nikoho dotknout a pochopím, když si otec dětí, které takové věci lákají, pár petard zahodí, aby jim udělal radost, tím to ale končí. Však se stačí jen podívat z okna a hned se dovíme, kdo to hází. Jsou to pubertální vejrostci s kapucemi hozenými přes hlavu, aby byli „cool“. Česká republika je mi k smíchu jak svou politikou, tak primitivností.

Pro mě Česká republika nikdy domovem nebude, bohužel. Jediné, čeho si na naší zemi vážím, je především to, co jsme dokázali mnohem dřív. Mám na mysli vynalezení lodního šroubu, o které se postaral Josef Ressel, nebo nádherné Dvořákovy skladby, či snad bravurní literaturu, o kterou se postaralo mnoho našich výjimečných spisovatelů. Co jsme ale dokázali dnes? Komunismus nás odrovnal a my se pořád nedokážeme vzpamatovat. K smrti rád bych tu zůstal, ale mé nutkání po poznání něčeho mnohem lepšího mi to nedovolí.

Když se vrátím zpět k silvestru, je to pro mě den, kdy se mi dostane dobrého jídla, pití a skvělé přítomnosti lidí, které mám nadevše rád. Je to podle chuti, kdo jak silvestr slavíme. Někdo ho slaví s přáteli, někdo s rodinou, někdo si prostě rád zajde do baru, ale pokaždé jsme bez omračující rány alkoholu nespokojení. Všichni doufáme v lepší Nový rok, přitom nevěříme tomu, že by lepším mohl být. Dáváme si předsevzetí, které nám dodají pocit sebeovládání a radosti z toho, že jsme udělali radost třeba i své rodině nebo přítelkyni. Tento pocit ale trvá jen malou chvíli a rok je pak stejný, ne-li ještě horší, než ten předchozí. Je mi smutno za mnoho lidí, kteří žijí svůj nespokojený život kvůli tomu, že si buď řekli, že budou dělat to, co je baví (což v dnešní době už tak úplně nefunguje), nebo si v mládí chtěli užívat i za tu cenu, že v dospělosti se budou trápit pro peníze v práci, která je nebaví, od rána do večera. Do všeho stačí jen trocha uvědomění a rozumu a hned by se všem žilo mnohem lépe.

Těžko na cvičišti, lehko na bojišti. Já radši budu v mém mládí dřít jako mezek a učit se školu, která mě posílá k zemi každým týdnem, než se flákat a chodit po klubech v partičkách, co až v nelegální opilosti a neschopnosti si cokoliv druhý den pamatovat přemýšlí o svém životě. Kdokoli se nade mnou může vytahovat s motorkou (kterou v dospělosti prodá, protože nemá peníze) a holkou, co vystřídala více kluků než žiletek na oholení svého ještě nevyvinutého přirození, ale já raději budu žít jako vzdělaný člověk s chytrou a nádhernou holkou, co svůj život promýšlela hluboko dopředu jako já. Je to velký poklad někoho takového potkat a mně se to stalo. Nebyl bych ale jiný, než ti, o kterých mluvím, kdybych se nad nimi v dospělosti vytahoval. Já jim raději pomůžu zpět na nohy, aby si to, co si neoddřeli v mládí, oddřeli ještě ve čtyřiceti.

Já doufám, že svého silvestra prožijete s těmi správnými lidmi a v trochu kulturním duchu. Přeji Vám vše nejlepší do Nového roku a Nový krásný život s lepší budoucností.


Šťastný Nový rok Vám přeje, Samuel Tongel.


7 komentářů:

  1. Zajímavě jsi to podal a i když to bylo docela dlouhé a myslela jsem že to asi nedočtu, zaujalo mě to a četla jsem až do konce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem rád, že jsi to dočetla. Děkuji za pochvalu.

      Vymazat
  2. Hezký článek, v mnohém s tebou souhlasím, ale v mnohém také ne. Hlavně v tom, že život jde naplánovat a už vůbec o něm nemůžeš přemýšlet hluboko dopředu. Když mi bylo asi šestnáct, říkala jsem si přesně to, co ty. Dřela jsem na gymplu, abych se dostala co nejdál (a neříkám, že toho lituju) a plánuju dřít dál i na vysoké, ale život si s tebou ve finále udělá stejně to, co chce, a člověk nad tím má mizivou moc. Ale ano, i když je to jeden pád za druhým, nesmíme se nikdy vzdát, jen to chce hledat alternativy, jiné cesty, jak se dostat k cíli. Hlavní je neupínat se pouze k původnímu plánu, protože ten se - buďme upřímní -, během života mnohokrát změní. A co se týče tvé kritiky Česka, no, v lecčem máš pravdu, ale zase musíš uznat, že jen málokterý národ dokázal vytěžit i z dob temna tolik jako my. Bez komunismu, protektorátu, války a všeho, co jsme jako země a národ prožili, by nevznikla spousta skvělých děl, nejen literárních. Dokázali jsme bolest přeměnit na poezii a ze dna, kde umělce léta držela cenzura, jsme se zvládli vyškrábat zase na světlo a ještě o tom dokážeme vtipkovat tím nejčernějším humorem, který žádný jiný národ nemá tak v malíku, jako my. Nezastávám se všeho, vím, že hodně věcí je tady vzhůru nohama a nedávají smysl, ale každá mince má svůj rub a líc, který musíš vnímat. A tak je to vlastně i s celým životem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, ovšem co se týká Tvé odpovědi na mé plány do života, nejsem si úplně jistý, zda-li s Tebou mohu souhlasit, vzhledem k tomu, že znám spoustu lidí - a myslím, že určitě i ty -, kteří dnes žijí svůj život přesně tak, jak chtěli, protože šli tvrdě za svým. To znamená, že vlastně ani není dané, že se to během života změní. A co se týče mé kritiky Česka, dovoluji si připomenout úryvek, kdy jsem zmínil, že na České republice si vážím pouze toho, "co jsme dokázali dřív", čímž vlastně odpovídám na Tvou obhajobu Čech v historii. Jinak Ti děkuji za komentář a přeji hodně úspěchů ve Tvé tvůrčí činnosti.

      Vymazat
  3. Poslední odstavec jako by mi mluvil z duše. Neříkám, že mám naplánovaný celý svůj život, ale něco dělám pro to, abych se neměla tak, jak přesně ty popisuješ, že se mají ti, co na to v mládí kašlali. Skvělý článek!

    OdpovědětVymazat
  4. LÁSKA OČEKÁVÁ, ŽE PRÁCE
    Sdílím toto svědectví partnerům trpícím v jejich vztazích, protože existuje trvalé řešení.
    Můj manžel mě a naše 2 děti opustil po dobu 4 let pro jinou ženu. Snažil jsem se být silný jen pro své děti, ale nemohl jsem ovládat bolesti, které trápí mé srdce. Byl jsem zraněný a zmatený. Potřeboval jsem pomoc, takže jsem provedl průzkum na internetu a narazil jsem na stránku, kde jsem viděl, že Dr. John kouzelník kouzel může pomoci získat zpět milence. Kontaktoval jsem ho a udělal pro mě zvláštní modlitbu a kouzla. K mému překvapení se můj manžel po několika dnech vrátil domů. Tak jsme se znovu sešli a v rodině bylo hodně lásky, radosti a míru.
    Také můžete kontaktovat Dr. Johna, mocného kouzelníka pro řešení jeho kontaktů, drjohnsoco@gmail.com nebo přímo na Whats App: +2348147766277

    OdpovědětVymazat