neděle 17. ledna 2016

REVENANT: Zmrtvýchvstání (RECENZE)

Jak už jste asi zjistili, zašel jsem si zhlédnout naprostou novinku v žánru dobrodružných a westernu, kterou mnoho lidí hodnotí velice kladně, a patří tak mezi nejlepší filmy v naší databázi. Největšími konkurenty pro tento film může být MARŤAN a také OSM HROZNÝCH od Quentina Tarantina, jehož filmy miluji pro jejich originální humor a nepřekonatelnou atmosféru, která vám přijde drsná, a zároveň drastická.

Tuto recenzi jsem nechtěl psát ihned po zhlédnutí, protože jsem byl samozřejmě nadšený a plný emocí, což by naprosto vylučovalo být k filmu jakkoli kritický. Nechal jsem v sobě veškeré pocity uzrát a nyní už vím, že film byl doopravdy tak dobrý, nicméně určitě ne jeden z nejlepších, které jsem viděl – myslím, že to je ale jen o vkusu.

Celý dojem z filmu mi utvrdil fakt, že je inspirovaný skutečným příběhem. Z mnoha pasáží mi běhal mráz po zádech a říkal jsem si, že dříve museli být chlapi opravdu hodně drsný, aby přežili takové situace, takové bolesti. Celý příběh se odehrává na Americkém západě v Jižní Dakotě roku 1823 při „utlačování Indiánů“, mohu-li to tak říct. Myslím, že každý westernový film by se měl tímto snímkem inspirovat, protože ta doba není jen o kovbojích a nereálných přestřelkách, že? V každém takovém filmu by měla být vidět ta drsná brutální doba, ta nenávist mezi kulturami a opravdové utrpení, jaké se doopravdy dělo.

Do filmu jsem se vžil natolik, že jsem se v žádném případě nemohl v klidu udržet na sedačce. Celé tělo šlo s mými myšlenkami, při napínavých scénách jsem se svíjel v nedočkavosti a mé ruce vystřelovali do vzduchu, jako by chtěli protivníka uhodit do obličeje, aby naše hlavní postava GLASS mohla vyhrát.

Při sledování jsem mnohokrát zabloudil myšlenkami k tomu, že kdyby někdo dnešní filmy pustil někomu z počátků celé filmové éry, asi by to strachy nepřežil. Vezměme si fakt, že dříve lidé utíkali v kině před jedoucím vlakem – a to bylo vše černobílé -, tak jak by to asi dopadlo dnes, kdyby po nich v takovém westernu stříleli indiáni ve špičkové kvalitě z luku nebo na ně vyběhl obří medvěd s nepříčetným obličejem. Myslím, že by to mnoho úspěchů mít nemohlo. Uvědomil jsem si, že vše chce přesně tolik času, kolik mělo. Od amatérských starých filmů k profesionálním a špičkovým, od prvního automobilu na páru k elektrickému nebo dieslovému motoru v dravých konstrukcích a barvách, jaké známe dnes.

Abych se ale vrátil zpět k filmu, měl bych zhodnotit příběh, který byl špičkový, ale myslím, že určitě ne nový. Je to příběh o zradě, lži a manipulaci, ve kterém hlavní postava Hugh Glass (Leonardo Dicaprio), zkušený lovec a trapper, je se svým synem na lovu v lese. V tom je celý jejich tábor napaden Indiány, a oni se tak musí dostat pryč na řeku. Ale Indiáni jsou všude a při hledání nové cesty si všichni musí projít peklem a nástrahami, které jim osud přichystal. Když jde Hugh lovit do lesa, setká se tam s medvíďaty, což mu způsobí velké problémy s jejich matkou, která ho naprosto zdecimuje. V tom nejhorším zůstane Hugh sám i se smutkem ze zabití jeho syna, které způsobí největší parchant celého příběhu Fitzgerald. Hugh se tak vydá na obtížnou cestu za pomstou i napříč jeho velkým zraněním.


Po zhlédnutí vím, že hodnocení, jaké film má na ČSFD, si určitě zaslouží, a dávám ho tak do svého seznamu oblíbených filmů. Dovolím si ale podotknout, že tento film má být pro Leonarda Dicapria rozhodující, co se týče jeho úspěchů v herectví. Uvidíme, zda dostane toho slibovaného Oscara.Chtěl bych také vychválit záběry na přírodu, ze kterých budete jistě i Vy unešeni. Také chci připomenout, že pokud do kina nechcete jít a nechcete ani čekat na to, až film vyjde na DVD, určitě si nejdřív přečtěte stejnojmennou knihu, podle které bylo vše nakonec natočeno. Doufám, že se Vám má recenze líbila a že se zde budete rádi vracet.


3 komentáře:

  1. Za tohle už Oscara Di Caprio dostat MUSÍ, jinak nevím, čím by to ještě mohl překonat :D
    Kracmarovat

    OdpovědětVymazat
  2. Bylo to NESKUTEČNÝ, nikdy jsem neviděla detailnější, realističtější a drastičtější záběr toho, jak medvěd cupuje člověka. I když je to sice inspirované skutečností, myslím, že to autoři filmu trošku přehnali :). Já mám z kina celkem zábavnou historku, seděla jsem a měla jsem na koleni jeden popcorn, jednu tu "kuličku". Na plátně zrovna probíhala scéna, jak se Leo setkal se svým mrtvým synátorem, všichni slzičky na krajíčku, já koukám koukám, všimnu si popcornu, prstem jsem ho odstřelila pryč a trefila jsem nějakýho pána zezadu do krku. Tak jsem se začala tlemit, ostatní nechápali a pána to asi ještě trošku víc vyprovokovalo, naštěstí zůstal v klidu a jen se nasraně otáčel. Nö bylo to vtipný :D. Ale film super.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, film to byl dobrý a kniha byla ještě lepší. Kdybych to měl porovnat, myslím, že film se docela držel scén v knize, ale je to věc pohledu.

      Vymazat